Difusión da TDT. Apagamento analóxico
- Plan Nacional de Transición
- Áreas Técnicas e Proxectos de Transición
- Iniciativa pública na extensión de cobertura
Plan Nacional de Transición
O Plan Nacional de Transición á Televisión Dixital Terrestre estableceu un marco básico de actuación para un cesamento ordenado e coordinado das emisións de televisión con tecnoloxía analóxica para garantir o tránsito pleno á TDT antes do 3 de abril de 2010.
O plan estableceu 73 áreas técnicas que englobaron a 90 proxectos de transición que, en conxunto, abarcaron a totalidade do territorio do Estado.
Áreas Técnicas e Proxectos de Transición
Un área técnica definiuse como a zona do territorio cuberta desde o punto de vista radioeléctrico polo centro principal de difusión, os centros secundarios que tomen sinal primario de devandito centro e os centros de menor entidade que non tomen sinal primario do centro principal pero teñan cobertura. Un área técnica debe cubrir un tamaño de poboación de entre 100.000 e un millón de habitantes.
Un proxecto de transición considerouse coma a planificación programada do cesamento das emisións analóxicas de televisión nun área técnica ou nunha parte da mesma e da súa plena substitución por emisións dixitais.
No caso de Galicia o Plan Nacional de Transición á Televisión Dixital Terrestre definíronse 6 Proxectos de Transición.
(Mapa das Áreas Técnicas de Galicia)
Finalmente, o proceso de transición (cesamento de emisións analóxicas) completouse o 1 de febreiro de 2010 para 4 áreas técnicas (fases I e II) e o 2 de abril para as dúas áreas restantes (fase III).
|
ÁREAS TÉCNICAS |
Nº DE CONCELLOS |
DATA LÍMITE PREVISTA |
DATAS REAIS APAGÓN |
FASE I |
SANTIAGO |
44 |
30/6/2009 |
18/01/2010 a 1/02/2010 |
OURENSE-LESTE |
16 |
|||
FASE II |
ARES (Coruña) |
51 |
31/12/2009 |
18/01/2010 a 1/02/2010 |
MEDA (Ourense) |
85 |
|||
FASE III |
PÁRAMO (Lugo) |
58 |
3/4/2010 |
10/03/2010 a 2/04/2010 |
DOMAIO (Pontevedra) |
61 |
Fases e datas do cesamento de emisión analóxicas en Galicia.
Adicionalmente ás redes de difusión existentes de Abertis Telecom (canais estatais) e de Retegal (canles autonómicos), en Galicia leváronse a cabo tres actuacións de despregamento de novas infraestruturas que complementaron a cobertura:
- A rede de extensión de cobertura municipal baixo o Convenio Marco de Colaboración do Ministerio de Industria, Turismo y Comercio e a Xunta de Galicia
- O Plan de Homoxeneización de Coberturas
- A instalación de outros centros microreemisores dixitais por iniciativa pública local
Desde o punto de vista da difusión da TDT, estas actuacións supuxeron:
- Superar o 98% da poboación galega con servizo terrestre de TDT
- Acadar coberturas homoxéneas de todos os múltiples para a gran maioría da poboación
Iniciativa pública na extensión de cobertura
O Real Decreto 365/2010 de 26 de Marzo modifica a disposición adicional duodécima do Real Decreto 944/2005 (Plan Técnico Nacional da Televisión Dixital Terrestre), e establece que os órganos competentes das Administracións públicas e entidades dependentes das mesmas poderán acordar a instalación, en zonas onde non exista cobertura do servizo de televisión dixital terrestre, de estacións terrestres en rede de frecuencia única para a difusión aos seus cidadáns do citado servizo, sempre e cando se cumpran as seguintes condicións:
- Comunicar ás sociedades concesionarias e entidades habilitadas para a prestación do servizo de televisión dixital terrestre, a relación de estacións nas que se vai a facer uso do dominio público radioeléctrico que estas teñen asignado para difundir o servizo de televisión dixital terrestre.
- Prestar o servizo portador do servizo de televisión dixital terrestre sen contraprestación económica algunha.
- Comunicalo previamente á Comisión do Mercado das Telecomunicacións.
- Que non supoña unha distorsión á competencia no mercado. Cando a Comisión do Mercado das Telecomunicacións detecte que a prestación do servizo portador do servizo de televisión dixital terrestre afecta o mercado, en función da existencia nese ámbito territorial de condicións de mercado que permitan o acceso aos devanditos servizos ou da distorsión da libre competencia, poderá impor condicións específicas na prestación do servizo.
- Que sexa conforme co Plan técnico nacional da televisión dixital terrestre, e non se causen interferencias prexudiciais a outras estacións legalmente establecidas.
- No caso de que a instalación de estacións terrestres sexa acordada polos órganos competentes das Corporacións Locais ou outras entidades públicas de ámbito local, a potencia radiada aparente máxima non poderá ser superior a oito watts.
- Presentar ante a Axencia Estatal de Radiocomunicacións a solicitude de asignación de frecuencia á estación, con carácter previo á presentación do proxecto técnico, cando a potencia radiada aparente máxima sexa superior a 1 watt.
- Para todas as estacións, deberase presentar o proxecto técnico das instalacións, de acordo cos seguintes criterios:
- Para estacións con potencia superior a 8 watts deberase presentar, a través da comunidade autónoma correspondente, o proxecto técnico, asinado por un técnico competente en materia de telecomunicacións e visado polo colexio oficial correspondente, para a súa aprobación pola Axencia Estatal de Radiocomunicacións.
- Para estacións con potencia inferior ou igual a 8 watts deberase presentar na correspondente Xefatura Provincial de Inspección de Telecomunicacións, a través da comunidade autónoma correspondente, o proxecto técnico das instalacións e, posteriormente, un certificado de que a instalación se axusta ao proxecto técnico, asinados ambos por un técnico competente en materia de telecomunicacións e visados polo colexio oficial correspondente. Así mesmo, deberá presentarse o boletín de instalación asinado pola empresa instaladora de telecomunicacións que realizase dita instalación.»
Actualmente o Real Decreto 391/2019, de 21 de xuño, polo que se aproba o Plan Técnico Nacional da Televisión Dixital Terrestre e se regulan determinados aspectos para a liberación do segundo dividendo dixital, modifica o anterior PTN axustando a normativa nacional á Decisión UE 2017/899 do Parlamento europeo e do Consello, de 17 de maio de 2017, sobre o uso da banda de frecuencias de 470-790MHz na Unión.